Mampu Senyum *terharu*

kadang-kadang
bila tengok seseorang macam ada yang tak kena
entah dia sedang berduka
entah diamnya kenapa
entah tawa dan senyumnya seperti dipaksa

tulisan-tulisannya
semuanya seolah sedang ingin memberitahu sesuatu
kata-katanya
seolah-olah punya maksud yang lain..

jujur, kita sangat ingin tahu
dia kenapa?
hatinya kenapa?
dia baik-baikkah?

tapi
ada sesuatu yang menghalang
ada tembok yang memisahkan

entah dia yang takkan bicara
atau kita yang takkan mampu bertanya

kadang-kadang
kita bimbang
jika pertanyaan kita cuma menyulitkan keadaannya
jika keprihatinan kita cuma membuat dia bertambah susah
dan jika kita sebnarnya tak mampu berbuat apa-apa

tak apalah
aku tahu kamu mampu
aku tahu kamu kuat
dan aku tahu
dengan memiliki dan meyakini Allah
kamu akan kuat

dari kejauhan
moga baik-baik sahaja
aku mengharap dan mendoakan..

from_
to FF *makasih, terharu baca ni dari wassap awak untuk saya heeee*